به گزارش تبریزسخن، علی جلیلی امروز در نشست هماندیشی و بررسی مسائل و مشکلات صنف اتوسرویسکاران، روغنفروشان، خدمات لاستیک و فیلترسازان تبریز در محل سالن اجتماعات هتل گسترش تبریز اظهار داشت: این اتحادیه، مظلوم واقع شده و ارزش کار فعالان این صنف به خوبی تبیین نشده است چرا که در صورت وجود هر گونه اشتباهی در کار فعالان این صنف، یک خودرو به مشکل خورده و جان سرنشینان آن به خطر می افتد.وی، میزان دستمزد فعالان این صنف را پایین عنوان کرده و افزود: متاسفانه دستمزد فعالان این صنف، عادلانه و بر اساس میزان تورم موجود تعیین نمیشود.جلیلی با انتقاد از برخی مانعتراشیها از سوی نمایندگی خودروها تصریح کرد: این نمایندگیها در زمان تعویض روغن، اعلام می کنند که اگر این کار را به جای دیگری جز نمایندگی بسپارید، خودرو از خدمات گارانتی خارج خواهد شد و جالب این است که این نمایندگیها، دستمزدی بالاتر از مغازه بیرون برای تعویض روغن دریافت می کنند.وی با اشاره به درنظر گرفتن پزشک صنف برای این صنعت ابراز داشت: باید مشوق هایی برای این صنف درنظر گرفته شود و در غیر این صورت، جوانان تازهکار انگیزهای برای ورود به این کار پیدا نخواهند کرد. این فعال صنف اتوسرویسکاران و روغنفروشان با اشاره به ماده ۶۴ قانون نظام صنفی عنوان کرد: طبق این ماده قانونی، فروش اجباری تخلف است اما اتوسرویسکاران و نمایندگان هم اکنون تحتفشار هستند که در کنار روغن موتور، فیلتر خریداری کنند و طبیعی است که بدین نحو قیمتها بالا رود.وی با انتقاد از عدم آزادسازی قیمتها در این صنف گفت: همچنین عدم قرارگیری این صنف در زمره مشاغل سخت و زیانآور از دیگر مشکلات فعالان این حوزه است.
جلیلی همچنین نرخ بالای عوارض شهرداری را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرده و افزود: درجه بندی فعالان این صنف از دیگر دغدغه های مصرف کنندگان است که باید توسط صمت استان مورد پیگیری قرار گیرد.وی تعداد صاحبان پروانه کسب در این صنف در شهرستان تبریز را ۸۴۱ نفر دانست. جلیلی همچنین با اشاره به قاچاق سوخت گازوئیل در سایه شبکه سوخت تقطیری ابراز داشت: به کارخانه ها، به نام روغن سوخت تقطیری مجوز صادرات داده میشود و برخی از آنها در سایه این نام، به قاچاق گازوئیل اقدام می کنند.