به گزارش تبریزسخن، اصغر آدی بیگ امروز در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به بودجه این منطقه از شهرداری تبریز، اظهار داشت: این میزان در سال ۱۴۰۱، ۱۸۶ میلیارد تومان بوده که با افزایش پنج و نیم برابری، امسال به ۹۵۰ میلیارد رسیده و میزان تحقق آن نیز تاکنون ۶۹ درصد بوده است.
وی، میزان بودجه عمرانی این منطقه را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرده و گفت: هم اکنون ۵۷ پروژه عمرانی در این منطقه فعال است. آسفالت ریزی ۴۰ هزار تنی را می توان از جمله مهم ترین طرح های منطقه عنوان کرد که در تلاش هستیم تا این میزان را به ۵۰ هزار تن برسانیم.
ساماندهی پیادهراه فجر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی
آدی بیگ از ساماندهی پیاده راه فجر در سه فاز و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی خبر داده و گفت: این پیاده راه می تواند به یکی از مراکز مهم برای خرید و حتی تفریح مردم منطقه تبدیل شود.
شهردار منطقه هفت تبریز همچنین از برنامهریزی برای تاسیس سالن تخصصی بحران در این منطقه خبر داد و یادآور شد: ۱۰۰ خانوار امکان اسکان در این سالن را خواهند داشت که هم اکنون در مرحله مناقصه قرار داشته و بلافاصله شروع به کارهای اجرایی آن خواهیم کرد.
وی، مناطق کجوار و خلجان را از مناطق الحاقی به این شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: برای هر کدام از این دو منطقه، ۷۰ میلیارد اعتبار داریم که برنامه ریزی برای ساخت سالن ورزشی، پارک و ساختمان اداری در این مناطق در حال انجام است.
پروژههای مهم مسیرگشایی منطقه
آدیبیگ همچنین از برگزاری مناقصه برای ساخت کلینیک در این منطقه از شهرداری خبر داد و متذکر شد: همچنین دو پروژه مهم مسیرگشایی شهید سعیدی و شهید صمدی را آغاز کرده ایم.
وی در خصوص افتتاح بازارچه های محلی در این منطقه تصریح کرد: بازارچه خیابان شهید صمدی طی یکی دو ماه آتی افتتاح می شود. همچنین بازارچه محلی انتهای لاله نیز در انتظار تجدید مناقصه است.
میزان ذخایر برای عملیات محلول پاشی در زمستان
شهردار منطقه هفت شهرداری در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان اذعان داشت: عملیات محلول پاشی همچون سال های گذشته در این منطقه انجام خواهد شد که هم اکنون ۱۸ دستگاه ۱۰ هزار لیتری و پنج دستگاه دو لیتری در منطقه داریم که میزان ذخایر محلول منطقه در مجموع ۲۰۰ هزار لیتر است.
وی در ادامه با اشاره به مسیر جاده تبریز- آذرشهر که جزء محدوده این منطقه است، ابراز کرد: پیرامون این جاده، با پدیده مشاغل مزاحم روبرو بوده و از طرفی هم شرکت های بزرگی همچون پالایشگاه، تراکتورسازی، پتروشیمی، راه آهن و تره بار را داریم و قطعا حل مشکل ترافیک در این بخش نیاز به یکسری همکاریهای بین بخشی دارد.
پیشنهاداتی برای حل معضل ترافیک جاده تبریز- آذرشهر
آدیبیگ بر پیشنهاد این شهرداری برای ایجاد کیوسک مختص ماموران راهنمایی و رانندگی زیر پل تراکتورسازی تاکید کرد و گفت: با تعبیه این کیوسک، می توان شاهد برقراری نظم بیشتری در این منطقه و حل مشکل تصادفات در اسرع وقت بود که امیدواریم شاهد همکاری پلیس راهور استان در این خصوص باشیم.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از عوامل ترافیک در این مسیر را می توان مربوط به عبور و مرور عوامل شرکت تراکتورسازی عنوان کرد که سبب تشدید ترافیک این مسیر در ساعات خاصی می شود که در این زمینه نیز پیشنهاد کتبی خود را تقدیم مسؤولان مربوطه کردهایم که عبور و مرور کارکنان این مجموعه از درهای دیگر شرکت انجام شود تا از حجم ترافیک این مسیر کاسته شود.
بخشهایی از کوی لاله در اختیار شهرداری نیست
شهردار منطقه هفت تبریز در خصوص خیابان کوی لاله تبریز نیز افزود: کوی لاله در اختیار شرکت تراکتورسازی قرار داشته و سال های گذشته ۱۳ تعهد برای این شرکت در نظر گرفته شده تا در صورت انجام، این منطقه را از این مجموعه تحویل بگیریم اما تاکنون عملی نشده که پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.
وی در خصوص ورودی سهند به تقاطع تشیع نیز ادامه داد: هم اکنون این مسیر در اختیار شرکت دیداس بوده و ما تعهد دادهایم که بلافاصله پس از تکمیل، این مسیر را تحویل بگیریم.
ساماندهی ورودی تبریز از سمت راهآهن آغاز شده است
آدی بیگ در ادامه از وجود سه ورودی در شهر تبریز و منطقه راهآهن به عنوان یکی از مهم ترین ورودی ها گفت: بخش مربوط به راه آهن، یک عقبگرد مصوب دارد اما در حال رایزنی هستیم تا ۱۰متر دیگر هم آن را عقب برده و در آن قسمت شاهد ساخت یک پارک طولی باشیم. امیدوارم مقامات دولتی در این خصوص یاریگر منطقه باشند.
شهردار منطقه هفت تبریز در خصوص مسیر کجوار به پالایشگاه نیز متذکر شد: این مسیر در اختیار اداره راه بوده و در تحویل شهرداری نیست. برخی شکایات در خصوص نبود روشنایی در شب در این مسیر به گوش می رسد که این موضوعات در حیطه عمل شهرداری نیست.